Kami mahu POSTING....


Assalammualakum dan salam sejahtera... 
post kali ni adalah berkenaan penempatan kami sebagai seorang pendidik...kami nak postingggg...!!! 
cik hana lady adalah pelajar IPGM KAMPUS PERLIS... AMBILAN JAN 2009...


Sepatutnya kami telah dipostingkan serentak pada pertengahan januari ..tapi kali ini sistem telah berubah..dan perubahan yang dilakukan oleh KPM (KEMENTRIAN PELAJARAN MALAYSIA) SANGAT MENDUKACITAKAN HATI KAMI...pelbagai romus di keluarkan...pe lah nasib kami... 

ini adalah luahan yg mungkin boleh meredakan hati rakan yg menantikan posting,,,RENungan untuk lebih sabar menanti...di petik dari group kami guru2 PISMP AMBILAN JAN 2009.... 

hari ini kami lebih risaukan dimana kami akan ditempatkan nanti? 
temuduga spp macam mana nanti, kalo xlulus xdpt kerja tetap...risaunyeee... 
bagaimana keadaan sekolah, guru - guru, kerani, dan juga pihak pengurusan sekolah? 
(teruknya iman kami, kenapa lah kami nak risau sangat.. Allah kan ada) 

sepatutnya kami lebih risaukan dimana kami akan ditempatkan nanti setelah kehidupan ini? 
bagaimana keadaan kami di dalam kubur, dihimpit sehingga rusuk bertemu rusuk atau dilebarkan selebar - lebarnya. semoga engkau lebarkan dan lapangkan kubur kami ya Allah. 
sepatutnya kami lebih risaukan bagaimana sesi temuduga dengan dua malaikat munkar ngan nakir, kalau kt dunia nie, mgkin kami boleh pakai kable, manalah taw ada kawan2 mak ayah yg kenal, blh usha2.. tapi kat sana, cable pun xde, dh la amalan yg wat xsbrapa, dosa nie penuh.. 


Ya Allah.. 
permudahkanlah urusan kami semasa kami bertemu dan menjawab soalan dari dua malaikat mu nanti. 

LETAKKANLAH DUNIA DI TANGAN KAMI YA ALLAH..JANGANLAH SESEKALI ENGKAU LETAKKAN DUNIA DI HATI KAMI YA ALLAH. KAMI TAKUT YA ALLAH. HATI KAMI, NAFSU KAMI TERLALU INGINKAN DUNIA YA ALLAH, MAKA YA ALLAH KAMI MINTA KEPADAMU JANGANLAH ENGKAU BERIKAN APA YANG KAMI MAHU. TETAPI BERIKANLAH APA YANG ENGKAU MAHUKAN KEPADA KAMI. SESUNGGUHNYA ENGKAU MAHA MENGETAHUI SESUATU YANG BAIK DAN BURUK SESUATU ITU.AMIN YA RABB AMIN.. 

KAMI TEWAS YA ALLAH, KAMI ALPA YA ALLAH, KAMI LEMAH YA ALLAH. KAMI SERING LUPA NIKMAT YANG ENGKAU BERIKAN, KAMI SERING MENGELUH DENGAN UJIAN YANG ENGKAU BERIKAN, KAMI LEMAH YA ALLAH.. MAKA KUATKANLAH HATI KAMI YA ALLAH. 

PERMUDAHKANLAH URUSAN KAMI YA ALLAH.. JANGANLAH ENGKAU UJI KAMI DENGAN APA YANG TIDAK MAMPU KAMI BEBANI YA ALLAH.. JADIKANLAH KAMI HAMBAMU YANG SOLEH DAN SOLEHAH. JIKA SUDAH DICATATKAN NAMA - NAMA KAMI SEBAGAI AHLI NERAKAMU, KAMI MOHON RAHMATMU YA ALLAH, PADAMKANLAH NAMA KAMI DAN TUKARKANLAH NAMA KAMI MENJADI NAMA PENGHUNI - PENGHUNI SYURGAMU. BIMBINGLAH KAMI DAN TARBIAHKANLAH KAMI UNTUK MENJADI HAMBAMU YA ALLAH.. 


      
 ~ ~Rindu kalian <3 font="">


moga ada sinar untuk kami...


7 comments:

Unknown said...

Kita serupaaaa...

hanna ladyy said...

huhuhu tulah kn cik ladyy bile lah nk posting nie....huuhu

Cik Diana said...

kita sama. huhu.
Sabar je la. percaya bahawa perancangan Allah adalah yang
terbaik utk setiap hambanya.

hanna ladyy said...

yup cik diana.. moh lh kite same2 tunggu...tiap apa yg allh bg tu ada hikmahnya...

SITI said...

wahh... cg rupanya.. :)

hamster_ciut said...

hihihihi ana cikgu ...weeeeee trkejut ke...hihihi
:)

Unknown said...

Salam semua,bersabar la,,,nanti ada rezeki anda semua,,,saya pernah melihat ramai yang bersabar akan mendapat ganjaran yang xdisangka atas berkat kesabaran...kalau ikut pengalaman saya hampir 7tahun tidak mendapat pekrjaan tetap..al hamdulillah segala kepahitan lepas telah diganti dengan ganjaran yang setimpal....selamat beramal..